My Followers

Friday, December 31, 2010

Muslimah Barat vs Muslimah Malaysia



1300 tahun Islam memerintah dunia, umat manusia diasuh dan dididik dengan aqidah Islam, tidak kira yang Islam mahupun yang kafir. Ini bermakna, hidayah telah sampai kepada orang kafir, dan mereka boleh memilih untuk kekal dengan kekafiran mereka atau memilih Islam

Atas dasar keimanan inilah Sang Khalifah memerintah dunia. Khalifah memerintah dunia mengikut apa yang telah disyariatkan mengikut al-Quran dan as-Sunnah. Atas dasar ini, segala sistem ciptaan Ilahi diterapkan dalam kehidupan, termasuk tatacara berpakaian dalam kehidupan sehari-harian.

Namun, sejak kejatuhan Daulah Khilafah pada 3 Mac 1924 bersamaan 28 Rajab 1342H, umat Islam kehilangan perisai untuk melindungi mereka. Apa yang ingin difokuskan adalah kehidupan muslimah semakin terancam, tatkala penerapan sistem sekular yang diterapkan oleh Mustafa Kemal Laknatullah. Sejak jatuhnya Daulah Khilafah di Turki, sistem sekular disebarluaskan dengan begitu pantas.

Sistem sekular yang diterapkan oleh Mustafa Kemal Laknatullah kononnya menjadi pemacu pemodenan Turki. Walhal, sistem tersebutlah yang menggagalkan dunia hingga ke saat ini. Muslimah dilarang untuk memakai pakaian yang menutup aurat. Sekiranya mereka memakai tudung, tudung mereka akan dirampas oleh pembelot-pembelot Islam yang digaji oleh pemerintah sekular. Tudung mereka ditarik dengan penuh rasa benci terhadap syariat Islam.

Tidak cukup sekadar itu, tudung dan niqab juga diharamkan oleh negara Barat seperti di Perancis. Perang propaganda seperti video dan kartun yang menyatakan Islam menindas wanita dengan hijab turut membuatkan muslimah di Barat bertambah tertekan. Mereka yang berhijab akan dipandang dengan pandangan yang semacam. Bahkan, ada juga yang dilabel sebagai 'pengganas' disebabkan oleh tudung mereka.

Walaupun masalah ini berlaku saban hari, muslimah di Barat tetap istiqamah dengan pemakaian tudung mereka. Malah, mereka telah mengadakan demonstrasi aman berkaitan perintah pengharaman tudung di Barat. Walaupun mereka dihina dan dipandang serong, pendirian mereka tetap tertancap kukuh.

Namun begitu, lain pula yang berlaku di negara kita. Tiada perintah pengharaman tudung sekalipun. Muslimah bebas untuk memakai tudung, niqab, mahupun jubah sesuka hati mereka tanpa ada halangan. Namun, peluang ini disia-siakan begitu sahaja.

Ramai wanita-wanita Islam di Malaysia dengan sesuka hati mendedahkan aurat. Tidak cukup dengan mendedahkan rambut mereka, pakaian ketat disarung pula pada badan mereka, bagaikan sarung nangka. Perasaan malu tidak sedikitpun lahir dari jiwa mereka tatkala tubuh mereka diperhatikan oleh masyarakat sekeliling lebih-lebih lagi kaum lelaki.

Mengapa perkara ini berlaku? Perkara ini berlaku adalah kerana sistem uqubat tidak diterapkan dalam kehidupan kita. Sebaliknya, undang-undang sekular diterapkan dalam kehidupan kita. Pendedah aurat, baik lelaki mahupun perempuan tidak dikenakan hukum takzir oleh pihak penguasa. Justeru, semakin ramailah golongan yang tidak tahu malu terbentuk. Semuanya kerana hukum-hakam Islam tidak diterapkan dalam kehidupan.

Justeru, ketiadaan Daulah Khilafah menjadi punca masalah dalam kehidupan. Kerana hanya Daulah Khilafah-lah yang akan menerapkan sistem-sistem Islam dalam kehidupan. Di mana, sistem-sistem Islam tersebut diturunkan melalui wahyu. Lihatlah, bab aurat pun terjejas apabila ketiadaan Daulah Khilafah.

Memang benar, sabdaan Rasulullah SAW yang bermaksud:

"Sesungguhnya seorang Imam (Khalifah) adalah laksana perisai, di mana orang-orang akan berperang di belakangnya dan menjadikannya sebagai pelindung (bagi dirinya)." [HR Muslim]

Tiada perisai, maruah muslimah tergadai...

3 comments:

  1. Apabila kita sudah jauh dari Allah swt kita hidup bagaikan esok sentiasa ada kerana kita sudah bertuhan diri sendiri itulah yang berlaku di Malaysia.

    Orang yang menegur di katakan kurang ajar dan berfikiran sempit tetapi orang yang menggalakkan di sanjung.Kalu ikutkan hati hendak sahaja penggal kepala manusia macam nie kerana mereka tak ubah macam binatang perosak yang tak membawa kebaikan tetapi apakan daya,undang-undang sekular itu kini di tuhankan sehinggakan ada golongan yang cuba membunuh konsep "Tuhan" itu sendiri.

    Itulah Malaysia dan banyak lagi negara Islam lain yang di banggakan oleh rakyatnya.Apa guna Malaysia menjadi negara termaju di dunia "Islam" apabila ia merupakan negara termundur di dunia "Islam" bila datang bab kerohanian

    ReplyDelete
  2. betul tu...
    rse sedih sgt bile memikirkannya~ (-_-)...

    ReplyDelete
  3. Pesanan buat diri dan muslimah di luar sana, sempena tahun baru ini tanamkan azam untuk berubah ke arah yang lebih baik. Sebenarnya kalian sudah pun mengetahui bhwa menutup aurat itu suatu kewajipan yang wajib kalian tutup.Kalau selama ni kalian tidak menutup aurat atau hanya tutup sesetengah shja, maka berubahlah kerana kalian masih tidak terlambat. Kalau perkara yang basic kalian tidak dapat turuti dan taati, apatah lagi kalau nak berbicara tentang perkara yang lebih besar lagi seperti bab2 ibadah yang lain.Ingatlah hidup kita di bumi hanya sekali..dan tempat yang kekal di akhirat kelak.Alangkah malunya diri kita apabila berdepan dengan Allah dalam keadaan diri kita yang byk dosa.Nauzubillah..Moga Allah pelihara diri kita dari segala kemungkaran..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails